fredag, december 15, 2006

Uppehållstillstånd


Äntligen. Efter 3 år i ständig flykt, av känslan att vara jagad som ett skrämt rådjur, livrädd för att bli upptäckt och utslängd...


Näe, så var det faktiskt inte. Jag är ju född i sverige med svenska föräldrar. Det var mest slapphet som gjorde att det tog nästan tre år att skaffa det som man, även som svensk, ska skaffa efter tre månader i ett främmande land.


Uppehållstillstånd.


Efter en knapp timma på polisstationens avdelning för invandrare tillsammans med en härlig blanding folkslag gick jag längst fram i kön och fick utan några somhelst komplikationer mitt tillstånd stämplat och klart, och som grädde på moset även ett varmt leende och en pinsam komplimang.


Tack för det televerket.

2 Comments:

Blogger Anna said...

hej min skatt, jag hoppas att du hör av dig och berättar var du befinner dig nu när du både fått grekiskt uppehållstillstånd, svenskt julfirande och schweizisk utbildning. Puss, Anna

4:35 em  
Blogger Anna said...

hmmm... vid närmare granskning av ditt uppehållstillstånd ser jag att ditt "maiden-name" är Per. Konstigt. Kan det stämma?

//Fr. Besserwisser, som också ser att det grekiska rubriken är ändrad så att det kanske nu står "faderns förnamn".

2:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home